وبلاگ ما

وبلاگ ما

به همت مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان؛

پلتفرم آموزشی "مسیر نجات" توسط وزير كشور رونمايي شد

مراسم رونمايي از سكوي فرهنگي-آموزشی "مسیر نجات" با حضور وزير كشور و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و جمعي از مديران و معاونان وزارت كشور و اساتيد، صاحب نظران و فعالان حوزه جمعيت  روز يكشنبه 29 آبان ماه در سالن پيامبر اعظم وزارت كشور برگزار شد. اين بسته آموزشي با همكاري مشترك دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور و مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبري، با هدف توانمندسازی مدیران و راهبران حوزه جمعیت طراحي و توليد شده است. در اين مراسم دكتر وحيدي وزير كشور و حجت‌الاسلام و المسلمین دكتر رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از سكوي آموزشي مسير نجات را رونمايي نمودند.

در اين مراسم دكتر وحيدي وزير كشور ضمن تشكر از تلاش ها و زحمات دست اندركاران برنامه ريزي، طراحي و راه اندازي سامانه، بر استفاده از محتواهاي مناسب و كاربردي در اين سامانه جهت آموزش و توانمندسازي مديران، راهبران و فعالان حوزه جمعيت تاكيد كرد. سپس دكتر رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به تاكيدات رهبر معظم انقلاب مبني بر تلاش براي مديريت بحران جمعيت، در خصوص ترويج فعاليت‌هاي فرهنگي -آموزشي و تلاش براي تغيير نگرش و باورهاي گروه هاي مرجع از جمله فرهيختگان و دانشگاهيان به عنوان مقدمه اي براي تغيير نگرش و نگاه عموم جامعه تاكيد كرد. حجت الاسلام رستمي در اين مراسم با اشاره به فعاليت‌هاي متنوع نهاد نمايندگي مقام رهبري در حوزه تسهيلگري و فراهم نمودن زمينه هاي ازدواج دانشگاهيان به تشكيل ستاد ازدواج دانشگاهيان اشاره كرد و ابراز اميدواري كرد اولين جلسه اين ستاد در آينده نزديك با حضور نمايندگان دستگاه ها و نهادهاي ذي ربط برگزار خواهد شد.

در ادامه دكتر زينب اختري مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور و مشاور وزير كشور، گزراشي از فعاليت‌هاي قرارگاه حمايت از خانواده و جواني جمعيت در وزارت كشور و فعاليت هاي آن ارائه كرد و از طراحي و توليد دوره آموزشي مسير نجات خبر داد كه در سكوي طراحي شده توسط مركز آموزش مجازي دانشگاهيان به كنشگران ارائه خواهد شد.

سپس دكتر مرتضي فاضلي، رئيس مركز آموزش مجازي دانشگاهيان با تشريح قابليت‌ها، امكانات و ظرفيت‌هاي سامانه آموزشي مسير نجات به معرفي محتوا و سرفصل هاي دوره آموزشي مسير نجات پرداخت. فاضلي افزود: اين دوره آموزشي مشتمل بر 43 جلسه آموزشي و قريب به 800 دقيقه محتواي فراوري شده با تدريس 12 نفر از صاحب نظران، استادان و كارشناسان حوزه جمعيت و خانواده تدوين شده است. رئيس مركز آموزش مجازي دانشگاهيان خاطر نشان كرد: هدف از ارائه دوره مسير نجات، آموزش و توانمندسازي فعالان، كنشگران و راهبران با هدف ترويج و گفتمان‌سازي  برنامه‌هاي مرتبط با موضوع جمعيت و فرزندآوري مي باشد. از مهمترين درس هاي اين دوره آموزشي مي توان به درس‌هاي (چرايي و چگونگي اصلاح ساختار جمعیت؛  آینده پژوهی سالمندی جمعیت و چشم انداز پیامدهای اقتصادی؛ جریان شناسی تاریخی موضوع جمعیت و آمارهای جمعیتی؛ هستی شناسی جنین و اهمیت حفظ آن؛ سقط و قتل جنین از منظر دینی، اخلاقی و پزشکی؛ غربالگری ناهنجاری‌های جنینی از منظر پزشکی اجتماعی؛ سقط جنین در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت؛ بررسی تاثیر نگرش جامعه به موضوع هویت مادری بر میزان فرزندآوری؛ آسیب شناسی باورهای جامعه در موضوعات مرتبط با سلامت باروری و تأثیر آن بر نگرش به فرزند آوری؛ آسیب شناسی نگرش جامعه به چالش¬های اقتصادی فرزندآوری؛ فرزند کمتر و چالش های تربیتی، اجتماعی و روانی آن) اشاره كرد.

کلیه علاقه مندان و کنشگران به ویژه مدیران، فعالان و کارشناسان دستگاه ها جهت شرکت در این دوره آموزشي می توانند به سامانه آموزش مجازی مسير نجات به آدرس masirenejat.ecnahad.ir مراجعه نمایند

 

رونمایی مسیر نجات (4)

رونمایی مسیر نجات (3)

_A1A3691

photo2112256106

نظرات

ارسال نظر
برای ارسال نظر ابتدا باید عضو سایت شوید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید، وارد سایت شوید در غیر این صورت اینجا را کلیک کنید