وبلاگ ما

وبلاگ ما

حجت الاسلام سید محمد هاشمی مطرح کرد؛

اجرای آزمایشی پرسشنامه بومی شخصیت اسلامی ایرانی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب

نشست همفکری و بررسی علمی و روایی پرسشنامه شخصیت اسلامی شاکله توسط اساتید عضو کمیته علمی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام سیدمحمد هاشمی درباره طراحی سایت همرسان گفت: این سایت در راستای ترویج و تسهیل ازدواج دانشجویی طراحی شده است.

وی افزود: دانشجویان بعد از ثبت نام در سایت به ۸۰ سوال متناظر درباره ملاک‌ها و معیارهای خود پاسخ داده و با بهره‌گیری از هوش مصنوعی در سایت و راهنمایی کارشناسان و مشاوران سایت، فرد با بیشترین تناسب به دانشجو معرفی می‌شود.

مدیر خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به اینکه تست شخصیت شناسی اسلامی ایرانی بصورت آزمایشی در سایت همرسان قرار می گیرد ولی در معرفی افراد موثر نیست، خاطرنشان کرد: کاربران این تست را بصورت اختیاری کامل کرده و می توانند نیم رخ شخصیتی خود را ببینند. 

همچنین حجت الاسلام مصطفی فرح‌بخش رئیس اداره آموزش و مشاوره مدیریت خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این نشست اظهار داشت: ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی از اصول هفت‌گانه بیانیه گام دوم انقلاب و اصالت کشور ایران در فرهنگ و اعتقاد به ادیان الهی، لزوم طراحی پرسشنامه شخصیت بومی را تقویت کرد.

وی ادامه داد: در این راستا اعضای کمیته علمی مدیریت خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، پرسشنامه شخصیت اسلامی را با بهره‌گیری از منابع دینی اسلامی طراحی و با انجام مراحل آزمایشی، رفع ضعف، اشکالات و تحقق روایی نسبت به پرسشنامه‌های مشابه خارجی رونمایی می شود.

حجت الاسلام فرح بخش تصریح کرد: پرسشنامه شخصیت اسلامی ایرانی از سال ۱۳۹۳ تاکنون با ۱۳۵ سوال در مراکز مختلف در زمینه علمی بررسی عو دارای روایی است.

وی در پایان گفت: بعد از طراحی ساختار و برنامه‌نویسی این پرسشنامه به زبان کامپیوتر برای استفاده دانشجویان و تحلیل شخصیت متقاضیان ازدواج، بصورت آزمایشی در سایت همرسان بارگذاری می‌شود.

نظرات

ارسال نظر
برای ارسال نظر ابتدا باید عضو سایت شوید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید، وارد سایت شوید در غیر این صورت اینجا را کلیک کنید