وبلاگ ما

وبلاگ ما

مدیر خانواده و ازدواج:

اجرای طرح نوهمسران در کشور(ارائه خدمات مشاوره رایگان)

ارائه خدمات مشاوره رایگان به پنج هزار زوج جدید با عنوان طرح "نوهمسران" در دو استان آغاز شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، زندگی زناشویی زوجینی که هنگام ازدواج از خدمات مشاوره و روانشناسی بهره مند شدند دوام بیشتری داشته و احتمال طلاق در پنج سال نخست ازدواج نسبت به زوجینی که به مشاوران مراجعه نکردند، کمتر بوده است.

مشاوران قبل و بعد از ازدواج به مراجعه‌کنندگان کمک می کنند تا بتوانند نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی و به صورت ساختارمند با همسرشان ارتباط برقرار کنند.

همچنین همراهی قدم به قدم مشاوران ازدواج با زوج ها می تواند از مشکلات آینده در زندگی آن ها پیشگیری کند.

در این راستا، مدیریت خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با همکاری سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای کنترل و کاهش آسیب طلاق، طرح نوهمسران را با هدف ارائه خدمات مشاوره خانواده در پنج سال نخست زندگی مشترک زوجین جدید آغاز کردند.

در گام نخست، مشاوران متخصص و متعهد سه استان تهران، قم و سمنان شناسایی شدند و در گام بعدی با حضور اساتید برجسته کشور مصاحبه های مهارتی و تشخیصی برای شناسایی مشاوران توانمند انجام شد که 70 درصد از مشاوران شرکت کننده در این طرح پذیرفته شدند. مشاوران متخصص با سه روش حضوری، برخط و تلفنی به پنج هزار زوج جدید از استان های پذیرش شده، بصورت رایگان مشاوره ارائه می دهند و زوجین با تشکیل پرونده می‌توانند از خدمات رایگان و کمک مشاوران بهره مند شوند.

گفتنی است، نوید جانباز، ناصر آقابابایی، حسین نیک فرجاد، سید محمد هاشمی، محمود حسنی نژاد، علی اکبر شورورزی و مصطفی فرح بخش اساتید مصاحبه کننده در طرح نوهمسران بودند که 80 مشاور تهران، 18 مشاور سمنان و 75 مشاور قم را در 10 روز بررسی کردند.

لازم به ذکر است، این طرح در سال های آینده در استان های دیگر نیز اجرا خواهد شد.

نظرات

ارسال نظر
برای ارسال نظر ابتدا باید عضو سایت شوید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید، وارد سایت شوید در غیر این صورت اینجا را کلیک کنید