وبلاگ ما

وبلاگ ما

استقبال دانشجویان از سامانه همرسان

در هفته گذشته بیشتر از چهار هزار دانشجو در سامانه همسان گزینی همرسان ثبت نام کردند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، نشست مجازی مدیریت خانواده و ازدواج با مسئولان دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه­ها با هدف معرفی سامانه همرسان، پیمان محرمانگی اطلاعات سامانه و تبیین وظایف ستاد و دفاتر برگزار شد.

در این نشست فعالیت های مدیریت خانواده و ازدواج در راستای رفع موانع ازدواج دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه ها که با همسان گزینی آغاز و تا فرزندآوری و فرزندپروری ادامه دارد، شرح داده شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هاشمی، مدیر خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در این نشست ضمن تقدیر از همراهی، همدلی، کمک های فکری، اجرایی و غیره همکاران نهاد استان ها در راستای تحقق اهداف این مدیریت، با اشاره به برگزاری دوره تکمیلی آموزش واسطان و مشاوران قبل از ازدواج با حضور 120 نماینده از استان ها بر روی امضای پیمان محرمانگی اطلاعات توسط شرکت­کنندگان در این دوره و تائید افراد توسط مسئولان دفتر نهاد دانشگاه و استان ها تاکید کرد.

 وی تشکیل کمیته علمی با حضور اساتید برجسته کشور و اجرای فعالیت های پژوهشی را از اقدامات ضروری برای ازدواج های به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار جوانان مطرح و استقبال بیشتر از چهار هزار دانشجو از سامانه همرسان در هفته نخست فعالیت سراسری این سامانه را نشانه ی موفقیت مدیریت در تسهیل فرآیند ازدواج جوانان دانست.

همچنین مدیر خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از بکارگیری منابع انسانی متخصص، تامین فضای مناسب، تجهیز دفاتر همرسان، تاسیس مراکز مشاوره با همکاری وزارت ورزش و جوانان و غیره که از برنامه های مدیریت خانواده و ازدواج در راستای تسهیل و ترویج ازدواج است، سخن گفت.

در این نشست حجت الاسلام سید محمد هاشمی به آموزش تخصصی بیشتر از 200 ساعت مسئولان و معاون های دفاتر نهاد عضو کارگروه مشاوران خانواده و ازدواج اشاره کرد و اظهار داشت: تعدادی از اعضای این کارگروه بعد از مصاحبه در هفته جاری برای دریافت مجوز تاسیس دفتر مشاوره با رویکرد ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، به وزارت ورزش و جوانان معرفی می­شوند.

گفتنی است، در پایان نشست مدیر خانواده و ازدواج با مسئولان دفاتر استانی نهاد، درباره امضای تفاهم نامه مجازی شدن آموزش های هنگام عقد زوجین سراسر کشور در کنار آموزش های حضوری، تولید و بارگذاری محتوای آموزشی جدید و بروز در سامانه واحد با مزیت های جامع خبر داد.

 

نظرات

ارسال نظر
برای ارسال نظر ابتدا باید عضو سایت شوید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید، وارد سایت شوید در غیر این صورت اینجا را کلیک کنید