وبلاگ ما

وبلاگ ما

حجت الاسلام و المسلمین رستمی:

امضای تفاهم نامه میان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و ستاد اجرایی فرمان امام

با امضای تفاهمنامه همکاری بین ستاد اجرایی فرمان امام و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، فرایندارائه تسهیلات فرزندآوری به زوج‌های دانشگاهی آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، صبح امروز در مراسمی با حضور رئیس نهاد نمایندگیمقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، مدیرعامل بنیاد 15 خرداد و جمعی از مدیران ارشد این دومجموعه تفاهمنامه همکاری طرح ملی ایران جوان با هدف حمایت از جوانی جمعیت و عضویت زوج‌های دانشگاهی در باشگاه خانوادهمثبت پنج به امضا رسید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم با بیان اینکه متاسفانه توجه به حفظ جمعیت جوان کشور،فرزندآوری و تجدید نسل در دوره های قبل با غفلت همراه شده است، گفت: در سال‌های اخیر و با تأکید رهبرمعظم انقلاب، برنامه هاییدر زمینه ترویج ازدواج و فرزند آوری آغاز شده و ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان دستگاه پیشرو در این زمینه اقدامات بسیار خوبی راانجام داده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی با اشاره به ایجاد آگاهی در افراد دانشگاهی، افزود: فضای دانشگاهی در کشور ما بیشاز چهار میلیون عضو استاد و دانشجو دارد که بایست به موضوع جمعیت واقف شوند، همچنین این قشر می تواند یک هسته و جمعیتاثرگذار در جریان رشد جمعیت کشور باشند.

وی اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام مجموعه جهادی و با برکتی است که در حوزه محرومیت‌زدایی، اشتغالزایی، خدماتدرمانی و اجتماعی مثل درمان زوج‌های نابارور تلاش‌های ارزشمندی داشته و اجرای طرح ملی ایران جوان در دانشگاه ها آغاز برنامههای درست و خوب در کشور است.

این مقام مسئول درباره ایجاد آمادگی در جوانان برای فرزندآوری بیان کرد: معتقدیم در حوزه توسعه جمعیت، کاهش سن ازدواجتاثیر مستقیمی در افزایش جمعیت دارد و لازم است برای آسان کردن ازدواج جوانان برنامه ریزی کرد.

حجت‌الاسلام رستمی با بیان اینکه حوزه شناختی و روانی این طرح بخش مهمی است که در این تفاهمنامه در نظر گرفته شدهتصریح کرد: ظرفیت‌های قانونی خوبی در حوزه جمعیت وجود دارد و سند ملی ازدواج دانشگاهیان که در شورای عالی انقلاب فرهنگیتصویب شده زیرساخت هایی را در این حوزه ایجاد می کند.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این مراسم با شاره به پیوستن مجموعه بنیاد 15 خرداد به این ستاد در سال گذشته، اظهارکرد: فرزندآوری و جوانی جمعیت، درمان نابروری و مسائل خانواده توسط مجموعه بنیاد ۱۵ خرداد با برنامه ریزی در زمینه های مختلفپیگیری می شود.

عارف نوروزی با اشاره به موج جدید فعالیت‌های این بنیاد و ارائه خدمات به زوج‌های دانشگاهی گفت: براساس تفاهمنامه‌ای کهامروز با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها امضا کردیم، به دانشجویان دارای بیشتر از دو فرزند، خدمات و تسهیلاتمتنوعی از جمله یک‌ میلیون تومان کارت هدیه به مادر، دو میلیون تومان افتتاح حساب سرمایه‌گذاری بلند مدت و ١۵ میلیون وامقرض‌الحسنه خرید کالا و غیره اختصاص می دهیم.

وی تصریح کرد: بکارگیری ظرفیت‌های کانون‌های دانشجویی، برگزاری کارگاه‌های مشاوره، راه‌اندازی شبکه تسهیلگران جمعیت،راه‌اندازی مراکز مشاوره و تدوین الگوی بومی فرزندآوری نیز جزو اهدافی است که در راستای اجرای این طرح دنبال می شود.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام در پایان خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان نهاد پیشتاز در پرداختن به موضوعجمعیت و تسهیل افزایش آن قدم‌های بزرگی برداشته و این اقدام را در الویت گذاشتیم.

نظرات

ارسال نظر
برای ارسال نظر ابتدا باید عضو سایت شوید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید، وارد سایت شوید در غیر این صورت اینجا را کلیک کنید