وبلاگ ما

وبلاگ ما

برگزاری جشنواره فرهنگی آموزشی عروج ثانیه ها

برگزاری جشنواره فرهنگی آموزشی عروج ثانیه ها ویژه اساتید، مدیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از مورخ 1401/01/30 لغایت 1401/02/22

ماه مبارك رمضان ماه ضيافت خداست و روح انسان كلمه اي از كلمات الهي است. جايگاه و اهميت ماه رمضان در زندگي انسان و به ويژه در نسل جوان به حدي مهم و تأثيرگذار است كه بايد آن را درك كرد و از آن در راستاي رسيدن به كمال استفاده نمود و در اين ماه به گونهاي خودسازي كرد كه با اتمام ماه مبارك، تأثير و فوايد آن در روح و جان افراد باقي باشد و اثر آن تا ماه رمضان سال بعد ماندگار باشد . خودسازي براي هر انساني ضروري است و تا انسان از درون خود را نسازد، هيچ عملي از اعمال انسان بازتاب بيروني و خارجي نخواهد داشت. بنابراين براي دستيابي به اين امر بايد راهکارهاي لازم در رابطه با خودسازي را همراه با ايجاد انگيزه در مخاطبان فراهم كنيم .

جشنواره ملی عروج ثانیه ها با اين رويکرد؛ عرصهاي را براي يادگيري و ارتقاي معرفتي در دانشگاهيان سراسر كشور فراهم نموده است تا بخش وسيعي از نخبگان و قشر دانشگاهي در كنار يکديگر جمع شده و فرصت استفاده از يادگيري و خودسازي در حوزه هاي ديني، فرهنگي و اجتماعي داشته باشند. اميد است كه با مشاركت همه همکاران، در قالب "جشنواره ملي عروج ثانيه ها"، بر اثربخشي لحظات، ساعات و روزهاي معنوي اين ماه مبارك در رشد و ارتقاي جامعه دانشگاهي بيفزايم.

بخش اول: آموزش های مجازی

در ماه مبارك رمضان اكثر مردم تلاش مي كنند بيش از ساير اوقات به خود سازي و تزكيه نفس بپردازند؛ شايسته است كه اين جمع فرهيخته و دانشگاهي هم براي افزايش ظرفيت روحي خود، برنامه مشتركي داشته باشند. شركت در دورههاي آموزش مجازي، از اولويتهاي اين جشنواره مي باشد. اجراي دوره هاي آموزش مجازي با رويکرد قرآني، افزايش بصيرت و آگاهي، سبک زندگي ديني، رشد فردي و تزكيه نفس براي اين بخش در نظر گرفته شده است.

دروس این بخش عبارتند از :

-1 زندگی هدفمند و مثبت اندیشی / شامل 5 جلسه / استاد: شاهین فرهنگ

ویژه اساتید دانشگاه علوم پزشکی ارومیه / دارای گواهی فرهنگی به میزان 6 ساعت

-2  حکمت عبادات / شامل 7 جلسه / استاد: آیت الله عبدالله جوادی آملی

ویژه مدیران دانشگاه علوم پزشکی ارومیه / دارای گواهی ضمن خدمت به میزان 5 ساعت

-3  حکمت روزه و آداب آن / شامل 4 جلسه / استاد: آیت الله عبدالله جوادی آملی

ویژه  کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه / دارای گواهی ضمن خدمت به میزان 4 ساعت

ضمناً گواهی دوره های فوق از طریق دانشگاه علوم پزشکی ارومیه صادر و به صورت الکترونیکی از سامانه ارائه قابل دریافت نخواهد بود.

بخش دوم: مسابقات کتابخوانی

 كتابخواني به تقويت سلامت ذهن و روح و شکل گيري شخصيت انسان كمک ميكند. مطالعه كتابهاي مناسب، باور و تفکرات عميق را در انسان ايجاد نموده و مي تواند الهام بخش مسير زندگي باشد. باتوجه به اينکه رويکرد اصلي جشنواره ملي عروج ثانيه ها، خودسازي و رشد و بالندگي معنوي است در اين بخش، یک كتاب پيشنهاد شده است:

کتاب آموزه های تربیتی سوره حجرات / شامل 6 جلسه/ حجت الاسلام قرائتی

ویژه کلیه همکاران دانشگاه علوم پزشکی ارومیه/ به شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.

اطلاع رسانی برگزاری جشنواره عروج ثانیه ها در سایت دانشگاه علوم ارومیه

اطلاع رسانی برگزاری جشنواره در سایت دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

نظرات

ارسال نظر
برای ارسال نظر ابتدا باید عضو سایت شوید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید، وارد سایت شوید در غیر این صورت اینجا را کلیک کنید