وبلاگ ما

وبلاگ ما

حجت الاسلام و المسلمین:

ترویج ازدواج با تربیت مشاوران و کارشناسان امر خیر

کارگاه آموزشی ویژه کارشناسان امر خیر و مشاوران قبل از ازدواج در استان¬های سراسر کشور با حضور اساتید برجسته برگزار می-شود.

به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه­ها، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هاشمی با بیان اینکه ازدواج یک سنت الهی است، گفت: یکی از عوامل مهم در پیشگیری از فساد و انحرافات جنسی و اجتماعی ازدواج به­موقع و تشکیل خانواده است.

وی با اشاره به اینکه توجه به ابعاد معنوی، اخلاقی، انسانی و دینی در معرفی دختران و پسران برای ازدواج ضروری است، بیان کرد: آموزش کارشناسان امر خیر و مشاوران آگاه به الگوهای اسلامی ایرانی در دانشگاه­ها که محیطی برای حضور جوانان است، کاری ضروری است.

مدیر خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه­ها درباره برگزاری کارگاه­های آموزش مشاوران قبل از ازدواج و کارشناسان امر خیر اظهار داشت: آشنایی جوانان با معیارهای صحیح انتخاب همسر، آموزش­های همسرداری، ارتقای سطح سلامت روانی و اخلاقی دانشجویان، توانمند سازی و ارتقا سطح دانش مشاوران و اساتید متخصص ازدواج و خانواده، حذف سنت­های اشتباه در ازدواج و غیره از اهداف برگزاری کارگاه­ها در سراسر کشور است.

وی با اشاره به اینکه اساتید متخصص، مشاوران و فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته روانشناسی در کارگاه مشاوره قبل از ازدواج شرکت کردند، تصریح کرد: کارگاه مشاوران در مرحله نخست در 15 استان ویژه ی 750 نفر و در مرحله بعد در 16 استان دیگر برای 850 نفر به مدت چهار روز در حال برگزاری است.

این مقام مسئول افزود: معرفی گام­های اساسی مشاوره قبل از ازدواج، آموزش و تفسیر تست کتل، آموزش ارتباط با مراجعه­کننده، اجرای عملی تکنیک­های مشاوره قبل از ازدواج، سنجش بلوغ­ها و.... از سرفصل­های آموزشی این کارگاه است.

هاشمی با اشاره به آموزش بیش از هزار و 500 کارشناس امر خیر در سطح کشور خاطر نشان کرد: افراد با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر که با محیط دانشگاه آشنایی کامل دارند در سه روز با مهارت­های وساطت ازدواج، میانجیگری، روانشناسی شخصیت، روش­های خواستگاری و غیره آشنا می­شوند.

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قزوین، میزبان مشاوران و کارشناسان امر خیر این استان شد

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحق براری معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه­های استان قزوین در گفت­و­گو با خبرنگار صدا و سیما، با بیان اینکه کارگاه­ها در راستای تاکید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست و دغدغه دولت برای جوانی جمعیت کشور در حال برگزاری است، بیان کرد: با توجه به آسیب­پذیری کشور از نظر جمعیت و تاکید کارشناسان برای جبران کاهش جمعیت تا ده سال آینده و افزایش نسل جوان، کارگاه کارشناسان امر خیر و مشاوران قبل از ازدواج برای توانمند سازی اساتید و مشاوران در ترویج فرهنگ ازدواج در سه روز اجرا می­شود.

گفتنی است، افراد شرکت کننده در این کارگاه به دانشجویانی که در دانشگاه محل خدمتشان قصد ازدواج دارند، بصورت رایگان خدمات مشاوره­ای ارائه می­دهند.

نظرات

ارسال نظر
برای ارسال نظر ابتدا باید عضو سایت شوید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید، وارد سایت شوید در غیر این صورت اینجا را کلیک کنید