وبلاگ ما

وبلاگ ما

در مشهد مقدس برگزار شد:

دوره توانمندسازی کارشناسان و مشاوران قبل از ازدواج همرسان برای ارائه خدمات بهتر به متقاضیان ازدواج

دوره توانمندسازی کارشناسان و مشاوران قبل از ازدواج همرسان برای ارائه خدمات بهتر به متقاضیان ازدواج در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، بررسی آمار و پژوهش ها نشان می دهد در 10 سال گذشته بیش از 450 هزار ازدواج دانشجویی در سامانه نهاد رهبری ثبت و تنها پنج درصد از ازدواج‌های دانشجویی منجر به طلاق شده در حالی که این عدد در ازدواج های کل کشور 22 درصد است. سالانه 30 تا 40 هزار ازدواج دانشجویی در دانشگاه های کشور انجام می شود که نشان می دهد برای آغاز یک زندگی فراهم بودن حداقل امکانات کافی است و حتی می تواند باعث پایداری و دوام ازدواج ها شود.

اقدامات تسهیلگرانه‌ی ازدواج می‌تواند انگیزه‌ی دانشجویان را به تشکیل خانواده بالا ببرد و یکی از این اقدامات، واسطه‌گری ازدواج، هدایت و معرفی دختران و پسران به یکدیگر در چارچوب فرهنگ بومی با محوریت خانواده و کمک به انتخاب آگاهانه و عالمانه در چارچوب فرهنگ اصیل خانواده‌ی ایرانی- اسلامی است.

در این راستا سامانه هوشمند همرسان با بهره مندی از توانایی های کارشناسان و مشاوران قبل از ازدواج، از سال 1400 فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون بیش از 12هزار متقاضی در این سامانه ثبت نام و 52 ازدواج موفق ثبت شده است. هر ساله برای ارتقای اطلاعات علمی و مهارتی کارشناسان و مشاوران این سامانه دوره ی آموزشی توانمند سازی برگزار می شود.

در دومین دوره‌ی کشوری مهارت افزایی و توانمند سازی فعالان همرسان، 80 کارشناس و مشاور از 36 دفتر فعال سراسر کشور در مشهد مقدس حاضر و در کارگاه های تئوری و عملی شرکت کردند. فرآیند واسطه گری، تناسب یابی، شرط های لازم برای واسطه گری، آسیب های واسطه گری و راهکارهای آن، عناوین آموزشی ویژه کارشناسان ازدواج با تدریس دکتر سجاد کریمان مجد بود و هویت و تناسب یابی، پیش نیازها و الزامات پیش از ازدواج و ساختار مشاوره پیش از ازدواج، موارد آموزشی مشاوران قبل از ازدواج است که توسط دکتر جواد ملازاده تدریس شد.

با بروزرسانی سامانه همرسان متقاضیان ازدواج دائم و مجرد می توانند با مراجعه به سایت همرسان به آدرس www.hamresaan.ir بعد از تکمیل اطلاعات هویتی، مدارک و معیارها از کارشناسان و مشاوران خبره و آموزش دیده ی نهاد بصورت رایگان نوبت گرفته و از خدمات رایگان مراکز همرسان بهره مند شوند.

گفتنی است، متقاضیانی که در این سامانه ثبت نام می کنند پس از راستی آزمایی توسط کارشناسان و تائید سلامت روان توسط مشاوران می توانند در همرسان جستجو و در دفتر همرسان با همسان انتخاب شده یا پذیرفته شده دیدار کنند.

نظرات

ارسال نظر
برای ارسال نظر ابتدا باید عضو سایت شوید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید، وارد سایت شوید در غیر این صورت اینجا را کلیک کنید