وبلاگ ما

وبلاگ ما

حجت الاسلام فرح بخش:

سامانه همرسان به سیستان و بلوچستان رسید

رئیس اداره آموزش و مشاوره نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از ازدواج چهار نفر در سیستان و بلوچستان از طریق سامانه همرسان خبر داد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام مصطفی فرح بخش درباره اقدامات ستاد ازدواج دانشگاهیان برای ترغیب و تشویق جوانان به ازدواج، گفت: اقدامات تسهیلگرانه‌ی ازدواج می‌تواند انگیزه‌ی دانشجویان را به تشکیل خانواده بالا ببرد. یکی از این اقدامات واسطه‌گری ازدواج، هدایت و معرفی دختران و پسران به یکدیگر در چارچوب فرهنگ بومی و با محوریت خانواده است.

وی ادامه داد: ستاد ازدواج دانشگاهیان با راه‌اندازه‌ی سامانه‌ی همرسان گامی مهم را در سامان دادن ازدواج دانشجویان برداشته است.

رئیس اداره آموزش و مشاوره مدیریت خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه در ۲۶ استان دفاتر همرسان تاسیس شده است، افزود: برای دسترسی آسان متقاضیان ازدواج به کارشناسان و مشاوران در تلاش هستیم تا در همه ی دانشگاه های سطح کشور دفاتر همرسان را فعال کنیم.

وی با اشاره به ثبت نام بیش از ۱۱ هزار متقاضی ازدواج در سامانه همسان گزینی همرسان خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰۰ جلسه راستی آزمایی، مشاوره و آشنایی و ۵۰ ازدواج موفق با استفاده از همرسان ثبت شده است.

مدیر سامانه همرسان اظهار داشت: هدایت وحیدی، کارشناس سامانه همسان گزینی همرسان و سمانه مومنی، مشاور این سامانه در دانشگاه سیستان و بلوچستان با برگزاری جلسات راستی آزمایی، مشاوره و آشنایی ویژه متقاضیان ازدواج به جوانان برای ازدواج به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار کمک می کنند.

وی افزود: با همت و راهنمایی این کارشناس و مشاور هفته ی گذشته ازدواج چهار دانشجوی متقاضی همرسان ثبت شد.

حجت الاسلام فرح بخش در پایان خدمات همرسان را شرح داد و عنوان کرد: سفر به مشهد مقدس، خوابگاه های متاهلی، امتیاز در جشنواره های ملی زوج مانا و دردانه، پرداخت ودیعه قرض الحسنه اجاره مسکن، حمایت های فرزند آوری و غیره از حمایت های ستاد ازدواج دانشگاهیان برای زوجین همرسانی است.

گفتنی است، متقاضیان ازدواج می‌توانند با مراجعه به سایت همسان گزینی همرسان به آدرس www.hamresaan.ir با تکمیل اطلاعات هویتی و معیارها و ملاک‌های خود برای دریافت خدمات اقدام کنند.

نظرات

ارسال نظر
برای ارسال نظر ابتدا باید عضو سایت شوید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید، وارد سایت شوید در غیر این صورت اینجا را کلیک کنید