وبلاگ ما

وبلاگ ما

حجت الاسلام مهدی فاطمی‌پور:

ستاد ازدواج دانشگاهیان پیشرو در همسان گزینی

دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه¬ها صبح سه شنبه به صورت ویدئو کنفرانس از فعالیت¬های مدیریت خانواده و ازدواج این نهاد مطلع شدند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها؛ حجت الاسلام مهدی فاطمی‌پور با اشاره به انتصاب حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی رستمی به عنوان رئیس ستاد ازدواج دانشگاهیان توسط حجه الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: این ستاد با هدف ترویج فرهنگ ازدواج به هنگام در دانشگاهیان، انتخاب صحیح همسر، تشکیل و تحکیم خانواده تشکیل شده است.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه­ها با اشاره به 26عضو ستاد تصریح کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت کشور، وزارت ورزش و جوانان، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، سازمان صداوسیما، سازمان بسیج مستضعفین، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیریت حوزه‌های علمیه، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، بنیاد مستضعفان، شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده، شهرداری تهران، آستان قدس رضوی، وزارت راه و شهرسازی، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ستاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و غیره از اعضای این ستاد برای پیشبرد اهداف هستند.

وی بیان کرد: در زمان شیوع ویروس کووید 19 در کشور، در این نهاد مدیریت خانواده و ازدواج با هدف ازدواج به­ هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار برای دانشجویان، اساتید و کارکنان تاسیس شد.

این مقام مسئول درباره فعالیت­های این مدیریت در نشست مسئولان دفاتر نهاد سراسر کشور که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: طرح ملی همسفر تا بهشت، جشنواره زوج مانا و دردانه از مهمترین خدمات اداره ازدواج دانشگاهیان است.

حجت الاسلام فاطمی‌پور درباره خدمات اداره آموزش و مشاوره این مدیریت خاطرنشان کرد: برگزاری دوره­های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج ویژه دانشگاهیان، راه اندازی سامانه همسان گزینی همرسان، ایجاد دفتر مشاوره در دانشگاه­ها، تربیت مشاور و واسط امر خیر و غیره از فعایت­های این اداره است.

وی در پایان با بیان افزایش یک روزه­ ی طرح ملی همسفر تا بهشت در مشهد مقدس گفت: برگزاری و استمرار مراسم ­های ازدواج دانشجویی و آموزشی در سطح دانشگاه ­ها باعث ایجاد روحیه، انگیزه و انرژی در دانشگاهیان می ­شود.

نظرات

ارسال نظر
برای ارسال نظر ابتدا باید عضو سایت شوید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید، وارد سایت شوید در غیر این صورت اینجا را کلیک کنید