وبلاگ ما

وبلاگ ما

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی فرح بخش:

فعالیت سامانه همرسان با نظارت مشاور و کارشناس خانواده

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی فرح بخش با اشاره به تاکید اسناد بالا دستي و منويات مقام معظم رهبري بر اهميت وساطت، تشكيل و تحكيم بنيان خانواده گفت: بزرگان دین، روانشناسان و جامعه‌شناسان، ازدواج به هنگام جوانان را عاملی برای جلوگیری از فساد و انحرافات جنسی و اجتماعی می دانند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی فرح بخش با اشاره به تاکید اسناد بالا دستي و منويات مقام معظم رهبري بر اهميت وساطت، تشكيل و تحكيم بنيان خانواده گفت: بزرگان دین، روانشناسان و جامعه‌شناسان، ازدواج به­هنگام جوانان را عاملی برای جلوگیری از فساد و انحرافات جنسی و اجتماعی می­دانند.

وی با بیان اینکه ترویج ازدواج توسط مدیران و متولیان فرهنگی و مذهبی ضروری است، ادامه داد: ارائه خدمات مشاوره در راستای الگوهای اسلامی ایرانی و اقتضائات فرهنگی و بومی می­تواند از پاشیدگی خانواده­ها و افزایش مشکلات شخصیتی افراد پیشگیری کند.

رئیس اداره آموزش و مشاوره نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه­ها، سامانه همرسان را با محوریت کارشناسان خانواده و مشاوران قبل از ازدواج معرفی کرد و اظهار داشت: این سامانه با رعایت ابعاد معنوی، اخلاقی، انسانی و دینی در راستای همسان­گزینی جوانان، دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه­ها در سراسر کشور فعال­ شد.

وی بیان کرد: توانمندسازی و ارتقاء سطح دانش مشاوران و کارشناسان متخصص در حوزه ازدواج، آشنایی مشاوران و اساتید با رویکرد دینی در مباحث مشاوره­ای و روان درمانی با توجه به اقتضائات بومی و فرهنگی، گسترش فعالیت­های مشاوره­ای و وساطت با شناسایی و آموزش اساتید ارزشی، متعهد و متخصص می­تواند ازدواج به هنگام، آگاهانه، آسان و پايدار را در دانشجویان تقویت کند.

حجت الاسلام فرح بخش درباره آموزش مقدماتی بیشتر از سه هزار مشاور قبل از ازدواج و کارشناس خانواده در سطح کشور،  خاطرنشان کرد: در دوره مقدماتی کارشناسان خانواده روش های متداول خواستگاری، اختلالات شخصیت، چیستی و چرایی وساطت، شخصیت شناسی در ازدواج، مهارت ارتباط مؤثر و ارتباط کلامی و مهارت های کاربردی واسطه گری را آموزش دیدند و مشاوران قبل از ازدواج با تبيين نظري اصول مشاوره، گام­هاي اساسي مشاوره قبل از ازدواج، محورهاي مصاحبه ساختار يافته قبل از ازدواج، دستورالعمل اجرا و تكميل فرم هاي pmc و آموزش و اجراي تفسير تست كتل در استان­ها آشنا شدند.

این مقام مسئول با اشاره به حضور 60 نماینده از استان­ها در دوره تکمیلی کارشناسان خانواده، گفت: فرآیند واسطه­گری، مصاحبه راستی آزمایی سامانه، عملکرد سامانه همرسان، تناسب یابی شناختی و رفتاری، حل تعارض خانواده­ها و سوالات خواستگاری از عنوان­های مهم در این دوره آموزشی بود.

وی ادامه داد: در دوره تکمیلی آموزشی مشاوران قبل از ازدواج که هفته نخست آذر در مشهد مقدس برگزار شد، 60 مشاور با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری با مباحث آزمون شخصیت شناسی شاکله، سامانه همرسان، فرآیند مشاوره، تحلیل تست­های روانشناسی و اصول و فنون مشاوره آشنا شدند.

گفتنی است، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی حدادی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هاشمی، دکتر مرتضی روحانی، دکتر مسعود جان­بزرگی، دکتر علی عسگری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد صادق شجاعی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر نوید جانباز و زهرا عزیزیان به عنوان مدرسان دوره تکمیلی آموزشی کارشناسان خانواده و مشاوران قبل از ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در هفته نخست آذر هستند.

نظرات

ارسال نظر
برای ارسال نظر ابتدا باید عضو سایت شوید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید، وارد سایت شوید در غیر این صورت اینجا را کلیک کنید