وبلاگ ما

وبلاگ ما

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان:

مقام و منزلت حضرت فاطمه (س) را باید در مهدویت دید.

حجت الاسلام و المسلمین علی تقوی، در مراسم میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن با اشاره به مقام و جایگاه ایشان در نظام خلقت، گفت: مقام و منزلت حضرت فاطمه (س) را باید در مهدویت دید، چنانکه که امام عصر (عج) میفرمایند: "برای من دختر رسول خدا اسوه حسنه

به گزارش روابط عمومی دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان؛ حجت الاسلام و المسلمین علی تقوی، در مراسم میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن با اشاره به مقام و جایگاه ایشان در نظام خلقت، گفت: مقام و منزلت حضرت فاطمه (س) را باید در مهدویت دید، چنانکه که امام عصر (عج) میفرمایند: " برای من دختر رسول خدا اسوه حسنه است".

وی با اشاره به حدیثی که آمده است: اگر فاطمه نبود شما دو نفر – پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام علی (ع) - را خلق نمی‌کردم، تصریح کرد: اگر وجود نازنین حضرت صدیقه طاهره (س) نبود مهدویت شکل نمی گرفت و دین خدا و رسالت پیامبر(ص) پس از آنان عقیم می ماند، پس باید ائمه ای از نسل فاطمه(س) باشند تا مهدویت و آخر الزمان شکل بگیرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر اهمیت الگو گرفتن از سیره بانوی مکرم اسلام، گفت: جایگاه فاطمه زهرا(س) در نظام خلقت و تکوین بوده است، مقام و منزلت ایشان نه تنها در سبک زندگی و سیره نمایان، بلکه در نظام تکوین و آسمان ها نیز مشهود است.

وی با اشاره به چرایی لقب ام ابیها برای حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: ام ابیها لقب والایی است که برای مشخص شدن جایگاه حضرت فاطمه(س) به ایشان داده شده است، علاوه بر تفسیری مبنی بر رسیدگی ایشان به پیامبر(ص)، تفاسیر دقیق تر و عارفانه تری از این لقب ارایه شده که به معنای اصل و ریشه درخت رسالت است .

این مقام مسئول، با بیان خاطراتی از شهدا، گفت: شهدا تنها نام ائمه و فاطمه زهرا (س) بر زبانشان جاری نبود بلکه با زندگی کردن با آن عزیزان، مقام ایشان را هم درک کردند.

وی در پایان با اشاره به مقام بی بی فاطمه زهرا(س)، خاطر نشان کرد: جایگاه دخت نبی اکرم(ص) در آسمان ها است، در روایت آمده است به ایشان زهرا گفته می شود؛ زیرا خداوند فاطمه(س) را از نور عظمتش خلق کرده است.

نظرات

ارسال نظر
برای ارسال نظر ابتدا باید عضو سایت شوید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید، وارد سایت شوید در غیر این صورت اینجا را کلیک کنید