وبلاگ ما

وبلاگ ما

با حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان:

نشست هم اندیشی بررسی نخستین همایش ملی آموزش مجازی در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

نشست هم اندیشی بررسی نخستین همایش ملی آموزش مجازی ظرفیت ها، بایسته ها و مدل های تربیتی، فرهنگی با حضور حسن ملکی، رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، نخستین نشست حسین خنیفر با حسن ملکی، رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با هدف هماهنگی و برنامه ریزی به منظور برگزاری نخستین همایش ملی آموزش مجازی ظرفیت ها، بایسته ها و مدل های تربیتی، فرهنگی در مکان سالن شهید چمران این دانشگاه برگزار شد.

در این نشست خنیفر، از نسل جدید به عنوان بومیان دنیای دیجیتال یاد کرد و گفت: زندگی نسل جدید با رسانههای دیجیتال اشباع شده است. نسل جدید، مستقل از نسلهای یادگیرنده گذشته است. سبک یادگیری و تجربه بومیان دیجیتال در جهان به شدت با مهاجران دیجیتال که فناوری به زندگی آن ها اضافه شده متفاوت است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، خاطر نشان کرد: در کنار همه پیامدهای مثبت شبکه ‌های اجتماعی مجازی به کارگیری بدون برنامه این پدیده ارتباطی، نقشی مخرب و اثرگذار در کم رنگ شدن تربیت، ضعیف شدن ارتباطات انسانی و همچنین کاهش تعاملات انسانی و یادگیری های مهارتی داشته است.

وی، با اشاره به بیانیه جهانی سال 1998 و حرکت موسسات آموزش عالی به سمت فناوری اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی، افزود: هدف از این اقدام نه تنها تعطیل شدن تربیت نبود بلکه تاکید بر آموزش برخی دروس به صورت مجازی و برخی دیگر به صورت حضوری بود.

این مقام مسؤول، برگزاری نخستین همایش ملی آموزش مجازی ظرفیت ها، بایسته ها و مدل های تربیتی، فرهنگی را در آینده نزدیک برخوردار از چند ارزش مهم خواند و تصریح کرد: دو کلید واژه تربیت و فرهنگ در دوران کرونا بسیار آسیب دید. نوآورانه بودن همایش مذکور، واژه ایی طلایی و درخور توجه است.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، از تاثیر کرونا بر حیات تربیت و مسائل فرهنگی سخن گفت و اظهار داشت: توجه و پرداختن به این موضوع به عنوان اصل مطلب در بطن بحران، ضروری است.

خنیفر، با تاکید بر انتخاب محورها و موضوعات همایش پیش رو، افزود: تسلط بر IT، مطالعه عمیق، آمادگی کامل و مسلط بودن بر موضوعات از ویژگی های مهم افراد شرکت کننده در همایش به عنوان سخنران به شمار می رود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، پذیرش مطلق نظریه های غرب را مردود دانست و با تأکید بر نظریه‌ پردازی و اهمیت و ارزش آن در جمع استادان و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: دادن نظریه برای چگونه رها شدن از بحران کنونی، الزامی است.

این مقام مسؤول، سفارش حداقل تعداد ده مقاله با موضوعات مشخص به منظور شرکت در همایش را مهم ذکر کرد و افزود: علاوه بر دریافت مقالات ارسال شده انتخاب موضوعات داغ و نو باید مورد توجه باشد.

وی، مشارکت سایر دانشگاه ها در همایش، دادن فراخوان در راستای بهره مندی از کلیپ ها و فیلم های کوتاه فرهنگی و تربیتی معلمان در دوران کرونا و آسیب شناسی در این خصوص را از اقدامات مهم برگزار کنندگان همایش برشمرد.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، صرفه جویی 45 درصدی در آموزش، کاهش 50 درصدی هزینه های سفر و همچنین کاهش 60 درصدی غیبت کارکنان را از جمله دستاوردهای آموزش مجازی اعلام کرد و افزود: با بهره مندی از نرم افزارها و فیلم های مختلف می توان تنوع 80 درصدی در آموزش ایجاد کرد.

خنیفر، با تاکید بر فعال بودن تالار گفت و گو در آموزش های مجازی، گفت: در این آموزش ها دسترسی به دروس ضبط شده به صورت آفلاین روند آموزش را برای عموم فراگیران تسهیل کرده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در پایان  از مدرسه زدایی به عنوان خطر اصلی آموزش های مجازی یاد کرد و افزود: در نظام تعلیم و تربیت کشور، مدرسه همچون کتاب، هرگز تعطیل شدنی نیست.

گفتنی است: در این نشست مشاور رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، مدیران کل اجتماعی و برنامه ریزی پژوهشی دانشگاه، دبیر کل انجمن دانش آموختگان دانشگاه، دبیر اجرایی و رئیس کمیته پژوهش انجمن دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان نیز حضور داشتند.

 

نظرات

ارسال نظر
برای ارسال نظر ابتدا باید عضو سایت شوید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید، وارد سایت شوید در غیر این صورت اینجا را کلیک کنید