وبلاگ ما

وبلاگ ما

با هدف تعامل بیشتر، بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود و تولیدات مشترک اتفاق افتاد؛

همکاری مشترک مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان و سازمان قرآنی دانشگاهیان

قرارداد همکاری مشترک سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان امضا شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان؛  نشست مشترک رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان با سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور جهت تعامل بیشتر، بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود و تولیدات مشترک در حوزه‌های اطلاع‌رسانی، ترویج و تبلیغ برنامه‌ها برگزار شد.

قرارداد همکاری مشترک بین مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی در حالی امضا شد که در این نشست دکتر مرتضی فاضلی رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان، ماشاءالله همایی‌فرد، مشاور این مرکز و سیدعلی موسوی، مدیر تولید محتوای مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان و همچنین محمدحسین حسنی، سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا حضور داشتند.

در ابتدای این نشست سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با بیان اینکه «همیشه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را مجموعه دوست و برادر می‌دانیم و تفاوتش با دیگر مجموعه‌ها برای‌مان جدی است» یادآور شد: سازمان قرآنی دانشگاهیان در حوزه‌های تخصصی متنوعی فعالیت می‌کند و آمادگی داریم در حوزه‌های آموزش‌های تخصصی قرآن کریم، فناوری‌های جدید در حوزه آموزش و رسانه، مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی با مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان مشارکت و همکاری کنیم.

حسنی با تأکید بر ظرفیت بالای تولید محتوای فاخر در داخل کشور در موضوعات دینی و ارزشی گفت: ازجمله برنامه‌های اولویت‌دار سازمان در برنامه توسعه، کار جدی در ترجمه محتوای فاخر فرهنگی به سایر زبان‌ها است. برآوردهای ما بر اساس نیازسنجی آموزشی در خارج از کشور این است که حتی در زمینۀ آموزش‌های ساده ازجمله قرائت قرآن، بازار جدی آموزشی در خارج از کشور وجود دارد و ظرفیت برای کار مشترک در این عرصه نیز وجود دارد.

وی با یادآوری ظرفیت‌های جهاددانشگاهی و سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در حوزه فناوری و تکنولوژی مرتبط با حوزه فرهنگ و رسانه، یادآور شد: از لحاظ تکنولوژی به ‌نظرم جهاددانشگاهی جزو معدود نهادهایی است که فضای فناورانه را به همراه ساختاری انعطاف‌پذیر دارد، به گونه‌ای که می‌تواند خودش را با تغییرات تکنولوژیکی روز دنیا هماهنگ کند که مصداق آن فعالیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی در دوره کروناست که این نهاد انقلابی توانست به‌سرعت خود را با فضای جدید تطبیق دهد.

در ادامه این نشست، مرتضی فاضلی، رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان، به بیان نکاتی پرداخت و گفت: مجموعه جهاددانشگاهی از مجموعه‌های مولود انقلاب اسلامی است که فعالیتش بسیار مؤثر بوده و انگیزه بالایی به منظور تعامل بیش از بیش با بخش‌های مختلف جهاد، چون بخش قرآنی که تحت نظارت سازمان دانشگاهیان است، دارد.

فاضلی بیان کرد: اتفاقی که امروز در بحث فناوری‌های مبتنی بر فضای مجازی افتاده است، موجب تشکیل زندگی جدید شده است و کرونا نیز بر این موضوع کم‌اثر نبوده است و حوزه آموزش، کسب‌وکار، فعالیت‌های اقتصادی و ... را دگرگون کرده است و وارد فضای جدیدی در کرونا و پساکرونا می‌شویم که باید خود را با آن تطبیق دهیم.

فاضلی با اشاره به همکاری این مرکز با استودیو مبین سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور بیان کرد: می‌توانیم برنامه‌ریزی‌هایی مبتنی بر محوریت سبک زندگی اسلامی ـ قرآنی جهت تولیدات آموزشی داشته باشیم. مأموریت اصلی مرکز ما آموزش است و شما ترکیبی از آموزش و رسانه هستید. آنچه در حال حاضر می‌توان به‌عنوان شروع سرفصل و تیتر همکاری‌ها قرار گیرد، بحث هم‌افزایی‌ها است که دو مجموعه می‌تواند نسبت به یکدیگر داشته باشند.

وی ادامه داد: جامعه مخاطب دومیلیون‌نفری مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان، می‌تواند محیطی خوب و جذاب برای مجموعه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور باشد تا در تمام حوزه‌ها از جنس آموزش، تولید محتوا، تولیدات رسانه‌ای خود را عرضه کند. از لحاظ بحث‌های مربوط به حوزه اقتصاد فرهنگ و رسانه نیز می‌توان به سمتی رفت که فعالیت‌های فرهنگی، چرخش اقتصادی داشته باشد به گونه‌ای که  هزینه‌های تولید محتوا را تأمین نماید، چراکه بخشی از اثرگذاری بر روی مخاطب در دنیای رسانه به این برمی‌گردد که مخاطب محتوایی را انتخاب کند و رسانه‌ای را به‌عنوان رسانه مرجع و محل کسب خبر و تحلیل و تولیدات محتوایی انتخاب کند و به آن وفادار بماند.

رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان گفت: اتفاق خوبی که در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در طول شش سال گذشته افتاده است، این است که جامعه مخاطب دومیلیون‌نفری را همچنان داریم و منظومه‌ای از تولیدات فاخر محتوایی را به آنها عرضه می‌کنیم. در بین این منظومه، محوریت با محتواهای پیرامون «تربیت اسلامی و سبک زندگی اسلامی» را همیشه دنبال می‌کنیم که قطعاً اینجا مقوله قرآن و اهل‌بیت(ع) محوریت اصلی هستند. بنابراین تمام مؤسسات تولید محتوا که در تهران، مشهد و قم و مراکزی که می‌توانند تولید محتوای دینی انجام دهند، همکاران و مشارکت‌کنندگان خوبی در حوزه تولیدات فرهنگی تلقی می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت تدوین چشم‌انداز پنج‌ساله و نزدیکی مخاطبان مرکز آموزش مجازی در دانشگاه‌ها با سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور ادامه داد: طی بازدید امروز، موضوع ملموس این بود که در حوزه رسانه‌ای در مباحث میان‌رشته‌ای کار می‌شود. بنابراین حوزه مأموریت‌های دو مجموعه، مشترکات زیادی دارد و به نظر می‌آید، بیشتر می‌توان از مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی در کنار دو مرکز دیگری که گفته شد، استفاده کرد.

وی با گریزی به سامانه مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان در حوزه آموزش‌های آزاد و غیررسمی، تصریح کرد: امیدواریم در آینده نزدیک تفاهم‌نامه جامعی در زمینۀ استودیومبین، تولیدات مشترک با توجه به ظرفیت‌هایی مختلف(در دست تولید و یا تولیدشده)، حوزه اطلاع‌رسانی و ترویج و تبلیغ برنامه‌های آموزشی، حداقل در حوزه سبک زندگی اسلامی و قرآنی و حوزه آموزش‌های مشترک و بحث بین‌الملل داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان، درپایان این نشست مشترک، قرارداد همکاری مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان با سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور درخصوص مرکز تولیدات چندرسانه‌ای قرآنی(مبین) منعقد شد.

لازم به ذکر است که مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان دارای بیش از 2.400.000 مخاطب ثبت‌نام‌شده (با کد ملی و مشخصات) است و برخی نیز آموزش‌ها را در حد حداقلی دیده‌اند و برخی نیز باوجود فارغ‌التحصیلی حدود شش سالی است که با مرکز همراه هستند و علاقمندان می‌توانند از طریق سایت مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان به نشانی www.ecnahad.ir از آموزش‌های این مرکز بهره‌مند شوند.

نظرات

ارسال نظر
برای ارسال نظر ابتدا باید عضو سایت شوید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید، وارد سایت شوید در غیر این صورت اینجا را کلیک کنید