وبلاگ ما

وبلاگ ما

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی:

کمک به نسل جوان برای ازدواج ضروری است

تسهیل و ترویج ازدواج اساتید، دانشجوها و کارکنان مجرد دانشگاه ها از اولویت های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و دولت است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در مراسم پایانی دوره تکمیلی آموزشی مشاوران قبل از ازدواج و کارشناسان خانواده کشور اظهار داشت: ازدواج یکی از موضوعات بنیادین در جوامع مختلف به خصوص در جامعه ی اسلامی است.

وی با اشاره به تراکم جمعیت سه میلیونی اساتید، دانشجویان و کارکنان در آستانه ازدواج دانشگاه­ های سراسر کشور، بیان کرد: از برکات ازدواج، فرزند آوری، تقدیم نسل به جامعه، آرامش و آسایشی که زوجین با ازدواج دریافت می­کنند و تحقق وعده های خداوند است که حضور کارشناسان خانواده و مشاوران قبل از ازدواج در دانشگاه ها را ضروری کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه واسطه شدن در ازدواج مجردها، کار مستحبی است، تصریح کرد: واسطه گری در ازدواج، از راه­های موثر در رونق بخشی به روند ازدواج و بهبود سطح کیفی آن در فضاهای آموزش عالی و دانشگاهی است.

وی در ادامه با استناد به آمار ثبت احوال در راستای افزایش پایداری ازدواج های دانشجویی و دوام تشکیل خانواده در دانشگاهیان، افزود: در بحث ازدواج، کارشناسان خانواده و افراد متخصص داخل و خارج از دانشگاه­ ها لازم است با بهروری از ظرفیت­ های موجود زمینه­ ی افزایش مهارت، همرسانی، معرفی، تسهیل مقررات آموزشی، کمک به ازدواج، حمایت اقتصادی، اشتغال، مسکن و غیره جوانان را جدی بگیرند.

رئیس ستاد ازدواج دانشگاهیان کشور حضور دستگاه­ های علمی، اقتصادی و اجتماعی کشور را در کنار هم برای پیشرفت ازدواج دانشگاهیان و رفع موانع ازدواج جوانان ضروری دانست و گفت: با رونق گرفتن فعالیت­ دستگاه های عضو ستاد ازدواج دانشگاهیان می­توانیم شاهد افزایش ازدواج ها در سطح دانشگاه ها باشیم.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت طراحی آزمون­ های شخصیت شناسی اسلامی ایرانی و بهر­مندی دستگاه ها از این نوع آزمون ها بیان کرد: آزمون شخصیت شاکله با استفاده از مبانی دینی توسط استادان حوزه خانواده و ازدواج کاری ارزشمند است که با بررسی، ارزیابی و رفع نواقص این آزمون می­توانیم قدم بزرگی در زمینه ازدواج، استخدام و غیره برداریم.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی در پایان به آثار رشته­ های درسی در روح و روان افراد اشاره و خاطرنشان کرد: متقاضیان رشته­ های پزشکی، روانشناسی، حقوق، مهندسی و غیره بهتر است قبل از انتخاب رشته در آزمون های شخصیت شناسی اسلامی ایرانی شرکت کنند و بر اساس روحیه خود رشته را انتخاب کنند.

 

 

نظرات

ارسال نظر
برای ارسال نظر ابتدا باید عضو سایت شوید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید، وارد سایت شوید در غیر این صورت اینجا را کلیک کنید