وبلاگ ما

وبلاگ ما

به مناسبت دهه کرامت؛

۱۵۰ زوج دانشجوی شریف ازدواج‌شان را جشن گرفتند

جشن بزرگ ازدواج دانشجویی شریف با حضور ۱۵۰ زوج دانشجو در محل سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، جشن بزرگ ازدواج دانشجویی شریف با حضور ۱۵۰ زوج دانشجو در محل سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. در این مراسم که با هدف ارج نهادن و ترویج سنت حسنه ازدواج برگزار شد، خانواده‌های موفق اساتید، دانشجویان و کارمندان به عنوان خانواده الگو معرفی و با اهدای جوایزی از آنها تقدیر به عمل آمد.

در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام سید فخرالدین طباطبایی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شریف ضمن گرامیداشت ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر گفت: در تمامی ادیان، ازدواج توصیه شده است. در دین و آیین ما نیز ازدواج یک امر مقدس محسوب می‌شود و در آن به واسطه‌گری و ایجاد مقدمه ازدواج بسیار تاکید شده است.

حجت الاسلام طباطبایی در ادامه ضمن اشاره به احادیثی در خصوص تشویق و ترغیب به ازدواج گفت: مقدس‌ترین پیمان در دین ما ازدواج است که به برقراری آن در اسلام تاکید فراوان شده و همچنین در احادیث آمده است دختران و پسران را به ازدواج هم دربیاورید. امروز تقدیر می‌کنیم از جوانان و خانواده‌های موفقی که می‌توانیم آنها را به عنوان الگوی این امر مقدس معرفی کنیم. دانشجویانی که با هم صنفان و هم‌سنان خود این سنت حسنه را به جا آوردند. امیدوارم با استمرار این قبیل برنامه‌ها بتوانیم به ترویج و تسهیل ازدواج کمک کنیم.

در ادامه حجت الاسلام حسین دهنوی با تاکید بر اهمیت سنت ازدواج در دین مقدس اسلام گفت: ازدواج یکی از مهمترین مواردی است که در دین مبین اسلام توصیه موکد و فراوانی به این امر مقدس شده و ازدواج در این دین از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. وی اصل همتایی اعتقادی، همتایی خانوادگی، همتایی فرهنگی و ملیتی را چهار اصل مهم خواند که در سنت مقدس ازدواج باید مورد توجه قرار گرفته و رعایت شود.

برگزاری عقد دانشجویی و برش کیک، اجرای گروه ‌سرود دستان‌گویا و قرعه‌کشی برای سفر به مشهد مقدس از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

نظرات

ارسال نظر
برای ارسال نظر ابتدا باید عضو سایت شوید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید، وارد سایت شوید در غیر این صورت اینجا را کلیک کنید