وبلاگ ما

وبلاگ ما

یوم الله ۲۲ بهمن مبارک؛

سروی که ۴۲ ساله شد

امروز جشن ۲۲ بهمن است، جشنی برای همه که مهمان و میزبان ندارد و برای همه ماست، مردم غیور ایران زمین را حتی ویروس منحوس کرونا هم از پای نینداخت و با تغییر در نوع حضور باز هم در صحنه درخشیدند و شکوه ایران را در گوش زمان فریاد زدند.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان؛ امسال ۲۲ بهمن ماه متفاوت از ۲۲ بهمن سال های گذشته است، ۴۲ سال در چنین روزی مردم کشور ایران به خیابانهای شهر و روستایشان می آمدند و یک صدا شعار همدلی سر میدادند و انزجار خود از استکبار و مستکبران جهانی را فریاد میزدند، فریادی از جنس غرور.

و هرساله با طنین‌انداز کردن شعار «لا اله الا الله محمد رسول الله» می‌گفتند که تا پای جان ایستادگی خواهند کرد و آماده جان‌فشانی برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و این را به عینه در تمامی صحنه‌ها بارها و بارها به نمایش گذاشتند.

امروز جشن ۲۲ بهمن است، جشنی برای همه، من و تو ندارد، مهمان و میزبان ندارد برای همه ماست، برای پاسداشت امنیت است و اقتداری که ۴۲ سال است دلیرمردان این مرز و بوم برایمان به ارمغان گذارده اند و ما به نیابت از تمام آن جوانمردان ایستاده ایم و شکوه ایران را در گوش زمان فریاد می‌زنیم...

و در همین راستا و با وجود تفاوت یوم الله امسال با دیگر سالها به خاطر ویروس کووید ۱۹ و رعایت پروتکل‌ها، راهپیمایی ۲۲ بهمن به شیوه دیگر برگزار شد و اینبار مردم حضور پرشور خود را به طریقی دیگر به نمایش گذاشتند به صورت رژه خودرویی و موتوری که از ساعت مقرر و اعلام شده آغاز شد و در طول مسیر نیز گروه‌های موزیک، سرود و فعالان فرهنگی برنامه‌هایی را اجرا کردند.

همچنین برای افرادی که امکان حضور در این مراسم را نداشتند، با ورود به آدرس لینک‌های راهپیمایی مجازی داده شده، امکان پذیر شد.

زنگ انقلاب

شاید در هیچ کدام از 42 مورد راهپیمایی 22 بهمن سالیان گذشته سراغ نداشته باشیم که حضور دانش‌آموزان و کودکان و نوجوانان در راهپیمایی کمرنگ شود؛ به تعبیر من این یکی دو ساعت برای نوجوانان زنگ انقلاب است؛ باید در این کلاس درس که در کف خیابان تشکیل می‌شود مشق "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" را تمرین کنند تا آرام آرام آماده شوند برای به دوش کشیدن مسؤولیت انقلاب در سالیان آینده.

امسال هم حضور کودکان و نوجوانان پر رنگ بود، برخی در خودروها در کنار خانواده و برخی هم با دوچرخه‌هایشان در کلاس انقلاب حاضری زدند.

یاد حاج قاسم و بغض‌هایی که زیر ماسک‌ها پنهان ماند

جای خالی حاج قاسم در بین مردم ایران عکس‌هایی که در دست مردم یا در پشت شیشه خودروها نصب شده بود حکایت از زنده بودن یاد حاج قاسم در دل ملت ایران بود؛ آری، امروز یاد حاج قاسم در جشن انقلاب زنده بود و به وضوح دیدم که شهدا نمی‌میرند بلکه زنده هستند؛ آری زنده‌تر از قبل...

نظرات

ارسال نظر
برای ارسال نظر ابتدا باید عضو سایت شوید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید، وارد سایت شوید در غیر این صورت اینجا را کلیک کنید