وبلاگ ما

وبلاگ ما

حجت الاسلام والمسلمین عارفی مسئول نهاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛

پویش ملی در بهشت باعث تقویت توانمندی‌های اعضای دفاتر نهاد شد

دفاتر نهاد در پویش ملی در بهشت با استفاده از همین فضای مجازی توانستند تا حدی به یکی از مهمترین وظایف خود که تبلیغ دین در جامعه دانشگاهی بود عمل کرده و مباحث دینی را نیز تقویت کرده و پیام‌های خودشان را به مخاطبان خود در جامعه دانشگاهی انتقال دهند.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان؛ در حالی که با شیوع ویروس کرونا روند حرکت جامعه به‌ویژه دانشگاه دچار تحول گردید و باعث تعطیلی یا نیمه‌تعطیلی ظرفیت‌های فرهنگی، دینی و مذهبی در محیط دانشگاه‌ها شد، مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان به عنوان بزرگترین سکوی آموزش مجازی کشور با برخورداری بیش از ۲.۴۰۰.۰۰۰ نفر مخاطب ثبت‌نام‌شده با همکاری معاونت فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور، در جهت پرکردن این خلاها اقدام به راه‌اندازی پویش ملی در بهشت کرد و به صورت کلی هدف پویش ملی در بهشت احیای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، دینی، مذهبی و... بود.

طی ۲ ماه برگزاری پویش ملی در بهشت، بیش از ۲۴۰ هزار نفر از دانشگاهیان، اعم از اساتید، کارکنان و دانشجویان در محورهای ۶ گانه پويش ملی در بهشت شركت كردند و برنامه‌ها توسط ۵ عضو کمیته انتخاب برترین‌های پویش ملی در بهشت ارزیابی و داوری شدند و رتبه‌بندی منتخبان محورهاي اصلی پویش در دو بخش شركت‌كنندگان و برگزاركنندگان انجام شد.

در بخش برگزاركنندگان "پویش ملی در بهشت"، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی کرمان به عنوان دفتر برتر انتخاب شد و به همین مناسبت گفت و گویی را با حجت الاسلام والمسلمین علی عارفی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان ترتیب دادیم.

حجت الاسلام والمسلمین عارفی گفت: در این پویش ۱۰ نفر به طور مستقیم و ۱۰ نفر نیز به طور غیرمستقیم با نهاد همکاری داشتند و با توجه به اهمیت و ضرورت این پویش، این دفتر به‌ طور کامل این برنامه ملی را پوشش داد.

وی با اشاره به تجربیات حاصل از پویش گفت: با توجه به شرایط فعلی در سطح جامعه، پویش ملی در بهشت تجربه خوبی برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی و تاثیرگذاری آن در بین دانشگاهیان برای این دفتر بوده که این دفتر با در اختیار داشتن بیش از ۳۵ گروه و کانال در فضای مجازی، فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است. این پویش به خوبی ثابت کرد که انجام فعالیت‌ها به صورت جهادی و انقلابی در دفاتر نهاد یک ضرورت است و دفاتر این توانمندی را دارند تا در عرصه‌های مختلف از جمله فضای مجازی ورود نمایند.

مسئول نهاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: پویش ملی در بهشت نشان داد که می‌توان از ظرفیت ارگان‌ها، سازمان‌ها و مجموعه‌های خارج از دانشگاه به خوبی بهره گرفت و از آنها جهت نیل به اهداف نهاد بهره نمود زیرا که این پویش، مرزها و محدودیت‌های تجارب گذشته را شکست و نوید خوبی برای حرکت به سمت فضای نوین آموزش و ارتباط با دانشجویان در عرصه فرهنگی شد.

تقویت روحیه انقلابی و مذهبی جامعه دانشگاهی در پویش ملی در بهشت

وی افزود: برگزاری چنین پویش‌هایی ثابت کرد که می‌توان روحیه انقلابی و مذهبی جامعه دانشگاهی را با این پویش‌ها تقویت نمود. از جمله حضور در انتخابات، که این دفتر با برگزاری بیش از ۱۹ برنامه جهت حضور حداکثری دانشگاهیان در انتخابات، سهم بسزایی را در مشارکت حداکثری استان کرمان در انتخابات ۱۴۰۰ داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین عارفی تصریح کرد: دفاتر نهاد در پویش ملی در بهشت با استفاده از همین فضای مجازی توانستند تا حدی به یکی از مهمترین وظایف خود که تبلیغ دین در جامعه دانشگاهی بود عمل کرده و مباحث دینی را نیز تقویت کرده و پیام‌های خودشان را به مخاطبان خود در جامعه دانشگاهی انتقال دهند.

مسئول نهاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های برگزار شده توسط این دفتر، با توجه به رصد عمیق و دقیق نیازها و چالش‌های جامعه دانشگاهی، برنامه ریزی و اجرا شده است. لذا فعالیت‌های این دفتر با توجه به غنای فنی و محتوایی، بازتاب و تاثیر بسزایی در بین جامعه دانشگاهی داشته است. میزان مشارکت دانشگاهیان علوم پزشکی کرمان نیز در این پویش، بالا ارزیابی شده که یکی از علل آن را می‌توان تنوع برنامه‌های دفتر نهاد دانست.

وی ادامه داد: این دفتر در این پویش با بهره گیری از ظرفیت کلیه مجموعه‌های دانشگاه و همچنین با همکاری مجموعه‌های خارج از دانشگاه مانند خیریه کوثرالنبی(س)، ستاد تبلیغات، ستاد اقامه نماز، سازمان تبلیغات، حوزه علمیه حضرت اباالفضل العباس(ع)، صدا و سیما، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برنامه‌های متعددی را برگزار نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین عارفی تاکید کرد: امروزه موفقیت قابل توجه و پیوسته یک سازمان به شدت به سرمایه انسانی موجود در قالب کارکنان متکی است که این امر از طریق توانمندسازی شغلی کارکنان میسر می‌شود. لذا نتایج برگزاری پویش، ابعاد توانمندسازی شغلی کارکنان دفتر را قبل و بعد از شرکت در این پویش به خوبی نشان داد که احساس شایستگی، توانایی انجام کار در حد کشوری و تأثیرگذاری بعد از شرکت در پویش به طور معناداری افزایش یافته است. همچنین علیرغم آشنایی قبلی پرسنل این دفتر به فعالیت در فضای مجازی، ولی این پویش توانست باعث تقویت توانمندی‌های اعضای این دفتر در فضای مجازی شود.

وی در پایان با اشاره به کوتاهی زمان برگزاری پویش گفت: جلسات توجیهی و دوره‌های آموزشی تخصصی با توجه به محتوای طرح‌ها، حتما صورت بگیرد به عنوان مثال اگر هدف طرحی، تاثیرگذاری در فضای مجازی می‌باشد، قبل از شروع، باید دوره‌های آموزشی ویژه برگزارکنندگان تشکیل گردد.

نظرات

ارسال نظر
برای ارسال نظر ابتدا باید عضو سایت شوید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید، وارد سایت شوید در غیر این صورت اینجا را کلیک کنید