وبلاگ ما

وبلاگ ما

مدیر پژوهش و برنامه‌ریزی مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان؛

یادگیری سیار روشی جدید برای آموزش

یادگیری سیار یکی از جدیدترین شکل های یادگیری برای سازمان ها و نهادها می باشد که اشاره به استفاده از ابزارهای سیار در فرایند تدریس و یادگیری دارد.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان؛ دکتر رحیم مرادی مدیر پژوهش و برنامه ریزی مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان در همایش ملی آموزش سیار از نظر تا عمل که به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد گفت:از جمله عرصه‌هایی که در سال‌هاي اخیر دستخوش هجوم فناوري اطلاعات با اهدف تحولات بنیادین شده، عرصه آموزش و یادگیري است. در واقع فناوري در دنیای امروز سبب به وجود آمدن تحولات گسترده در حوزه‌های مختلف آموزشي، اجتماعی، فرهنگی و ساير حوزه‌ها شده كه تحولات حوزه آموزش منجر به ایجاد شکل‌های مختلفی از یادگیری و تدریس در بسترهای حقیقی و مجازی شده است.

وی افزود: یادگیری سیار یکی از جدیدترین شکل های یادگیری است که اشاره به استفاده از ابزارهای سیار در فرایند تدریس و یادگیری دارد و با توجه به ویژگی عدم محدودیت زمانی و مکانی، این نوع یادگیری مورد پسند بسیاری از فراگیران در نهادها، موسسات، دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي شده است. این پژوهش یافته‌هایی نظام مند از امکان سنجی یادگیری سیار در مراکز آموزشی، دانشگاه ها و کلاس درس ارائه می دهد.

مدیر پژوهش و برنامه ریزی مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان ادامه داد: جستجوی نظام مند با توجه به کلمات کلیدی یادگیری سیار، امکان سنجی، یادگیری و معادل‌های انگلیسی آن، مقالات مرتبط از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ در پایگاه و بانك‌های اطلاعاتي داخلی و خارجي انجام شد و در نهایت ۲۱ پژوهش منطبق با معيارها جهت بررسي عميق انتخاب و مورد بررسی قرار گرفت. یافته‌هاي تحليل انجام شده بر روي پژوهش‌ها نشان داد که برای استقرار و بکارگیری یادگیری سیار در مراكز آموزشي باید عوامل فنی، تكنولوژيكي و زیرساختي، زیبایی شناختی، نگرشي، فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و قانونی را مورد توجه قرار داد.

مرادی در آخر گفت: با توجه به تحلیل یافته‌ها مي‌توان نتيجه گرفت كه در صورت فراهم نمودن عوامل و زيرساخت هاي مذكور، مي‌توان به طور موثري از يادگيري سيار در امر آموزش استفاده كرد اين در حالي است كه کارکردهاي آموزشی نظام يادگيري سيار نشان‌دهنده این واقعیت است که دنیاي امروز در جهت کاربرد نظام آموزشی متناسب با نیازهاي عصر حاضر تلاش می‌کند.

نظرات

ارسال نظر
برای ارسال نظر ابتدا باید عضو سایت شوید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید، وارد سایت شوید در غیر این صورت اینجا را کلیک کنید