آنچه یک ترم اولی باید بداند

آنچه یک ترم اولی باید بداند


51 دقیقه

3 جلسه
شعار درس

پیش به سوی یک آغاز زیبا

قدم نخست را محکم بردار

اهداف درس
  • آشنایی با مهارت های لازم برای یک دانشجو
  • شناخت فعالیت های لازم برای یک دانشجو
  • آشنایی با نکات لازم برای یک دانشجو
  • شناخت نحوه درست ارتباط با جنس مخالف 




درباره درس

می گویند اولین ها و آخرین ها همیشه تعیین کننده و در خاطر ما انسان ها باقی می مانند. حسن مطلع و حسن ختام، یک شعر را زیباتر و گوش نوازتر می کند. برای داشتن یک سخنرانی خوب و مؤثر، تنها لازم است سخنرانی تان را خوب شروع کنید و خوب به پایان برسانید. این سخن در باب ورود به محیط ها و کارهای جدید نیز صادق است. افراد خیلی از حوادث زندگی شان را فراموش می کنند، ولی بسیار شنیده ایم که آن ها با دقت و پرهیجان از جزئیات حوادث روزهای نخستین ازدواج، مهاجرت، سربازی یا دانشگاه رفتن شان سخن می گویند. در این درس، به دنبال نشان دادن حسن آغاز دانشگاه رفتن هستیم. اگر ورود ما به دانشگاه، با وقایعی مثبت همراه شود، شیرینی این وقایع حتی سبب می شود تا آثار کل حوادث منفی بعدی خنثی شود. متأسفانه به محض ورود به دانشگاه، بعضی از دانشجویان ترم های بالاتر، شما را ذیل یک طبقه از موجودات جدیدی به نام ترم اولی ها طبقه بندی می کنند؛ کسانی که به نظر آن ها، بی تجربه، پراحساس، عاشق پیشه و البته ناشی هستند و مایه تمسخر و درخور سوژه شدن هستند. اگرچه چنین رفتار نادرستی، کاملاً محکوم است، اما آگاهی دانش آموزان و والدینشان از این واقعیت می تواند بسیار کارساز باشد. آن ها می توانند با کشف علت این مشکل و آموزاندن دانایی و توانایی های لازم، فرزندشان را به چنان پختگی ای در قبل از تجربه دانشگاه برسانند که حتی مورد توجه مثبت دیگران واقع شوند. ما در این درس، به شما خواهیم آموخت که چگونه به دانشجوی ترم اولی شایسته ای تبدیل شوید. شاه کلید ورود موفق و قوی به دانشگاه، دانستن مجموعه دانایی ها و کسب مجموعه توانایی هایی است. برای شما بعنوان یک ترم اولی، نکات، مهارت ها و فعالیت هایی بیش از سایر چیزها ضروری تر است. خود را تصور کنید که تلاش هایتان، وجهی کورکورانه یافته و به نتیجه دلخواه نمی رسید. احساس می کنید وقت تان تلف می شود و از وضعیت خودتان ناراضی هستید. گاهی نمی توانید با محیط دانشگاه کنار بیایید و خشمگینانه به خود می گویید: به راستی من کجایم و این جا دیگر کجاست. در چنین احوالاتی هستید که عاشق هم می شوید و دلتنگی و ناامیدی نیز به سراغتان می آید. این وضعیت، سرنوشت حتمی دانشجویانی است که تلاشی برای آموختن نکات و مهارت های مذکور نکرده اند.

این درس تحت عنوان « آنچه یک ترم اولی باید بداند» در 3 جلسه توسط عبدالرضا کردی ارائه شده است. شما در این درس با دانستنی های مختلفی برای انتقال از نقش دانش آموزی به نقش دانشجویی، تنظیم ارتباط با خانواده و دوستان، مدیریت زمان و انتخاب دوست و همسر آشنا خواهید شد و مهارت هایی همچون مهارت برنامه ریزی، هدف گذاری، سازگاری مثبت، حل مسئله، مثبت اندیشی و تفکر کردن را کسب خواهید نمود. شما با بدست آوردن این تجربیات کاربردی و مفید، می توانید قدم نخست در دانشگاه ها را بسیار محکم و استوار بگذارید و رشد روانی و موفقیت درسی، شغلی و خانوادگی خود را در سال های بعد تضمین کنید. بیایید با یکدیگر نگاهی به گوشه ای از این درس بیندازیم. «دختر در ابتدای ورود به دانشگاه، در سن طلایی ازدواج قرار دارد و در سنین بالاتر قدرت انتخابش کم تر می شود. بدین سبب دختران برخلاف پسران، ارتباط با جنس مخالف را مقدمه ای برای ازدواج می دانند».


سرفصل‌ها
لطفا وارد شوید و در درس ثبت نام کنید
آنچه یک ترم اولی باید بداند | ecnahad.ir

ما در این درس، به شما خواهیم آموخت که چگونه به دانشجوی ترم اولی شایسته ای تبدیل شوید. شاه کلید ورود موفق و قوی به دانشگاه، دانستن مجموعه دانایی ها و کسب مجموعه توانایی هایی است